Musikvideoinspelning

I fredags fick jag ett mail på Filmcafe om jag ville vara statist i en musikvideo på lördagen. Det ville jag ju. Det var dessutom i Umeå vilket ju betyder att det var rätt nära, så då ville jag ju lite mer. Pratade med både mamma och pappa och pappa tyckte jag skulle åka. Jag vill ju ta det jag får och har chans till, och det förstår han. Och eftersom det var i Umeå kostade det ju inte så mycket att fara dit heller.
Det började dock inte så bra. Tog bussen, men glömde att det var 2 trfikljus vi skulle passera innan man komme till campus, så jag steg av på helt fel ställe och fick irra omrking lite och leta mig till universitetet. Jag hittade till slut i alla fall. Men jag var stressad och tckte inte alls det var kul. Dessutom både snöade det och blåste...
Själva inspelningen tog inte så lång tid som jag trodde det skulle göra eftersom det skulle hålla på mellan kl 15 - 19. Men efter bara drygt 1 timme sa hon att några kunde gå om vi ville. En av dom som varit med tidigare under dagen gick, och så var det en till som hade tänkt gå men sen blev det ändå att hon stannade kvar.
Efter typ 1 timme till var statisterna klara och så skulle dom göra lite till med dom 2 som hade huvudrollerna. Dom skull egentligen bjuda på mat, men jag tyckte det kändes lit konstigt eftersom vi var klara, och visste inte riktigt hur det skulle bli. Dom flesta av dom kände varandra redan eftersom dom gick på universitetet. Sen tänkte jag att om jag hade lite tur kanske jag kunde komma hem lite tidigare.
Men sån tur hade jag inte utan var tvungen att vänta till 19.30 i alla fall. Och eftersom jag oftast åkt buss från busstationen och inte från universitetet, och dom gjort om bussvägen där irrade jag omkring där lite också, innan jag hittade busskurerna, och försökte hitta vid vilken jag skulle stå. Syrran visste inte och M visste inte heller, för hon hade aldrig åkt till Skellefteå därifrån sen dom gjorde om. Men eftersom jag hade 2 timmar på mig bestämde jag mig för att gå till busstationen i alla fall, och äta nåt också. Men då hade man ju redan irrat omkring lite så det tog en stund innan jag kom på var bron var. Och så var det mer eller mindre snöstorm... Så roligare kunde det ju ha varit i alla fall....
Men jag har i alla fall fått nåt mer att lägga till på mitt CV. Och senare i vår är det ju vårföreställningen med dansen så då får jag nåt mer att lägga till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0