Andra dagen avklarad

Andra praktikdagen avklarad. Trots att det blev lite missförstånd har det gått ganska bra. Råkade släppa en häst i fel hage för jag missförstod var han skulle gå, så han råkade hamna bland två ston. Inte bra. Men det var bara att ta ut honom från hagen igen, och inget hände med dom andra två.
Fick spola av några hästar idag för dom körde några. Skulle ta mest på mage och ben och det va det jag gjorde, men hela hästen skulle spolas av, vilket jag missat lite när hon sa hur jag skulle göra.. Men han sa sen när han visade mig en häst jag spolat av, att det gör inget, ta det nästa gång.
Fick mocka i ett annat stall idag och det gick väl hyfsat fort tror jag. Beror ju på hur noga man är och jag fördelar ju spånet över hela boxen, medan dom bara lägge in nytt spån, för hästana gå ju ändå ut det själva. Och då går det ju lite fortare.
När jag skulle ställa in en häst som jag spolat av helt och hållet frågade jag var det nu var han skulle stå. Hon tyckte att "du har tagit in och ut han två gånger, har du inte lärt dig det än?" Kanske inte pecis så hon sa men ungefär. Jag kom ju knappt ihåg vilka jag hade tagit in just då...  Hennes syster var där idag och förstod ju att det var ganska mycket att ta in och lära sig. Och det finns en fux, sen är alla bruna och nån svart. Så dom ser ju liksom likadan ut. När vi tog in hästarna så fick jag ta in dom jag visste var dom skulle stå. Och det var några jag hade lite koll på, så det börjar jag väl lära mig lite. Men jag vet box och hage, inga namn... Ska jag ta in nån häst måste dom säga vilken hage. Visst har jag börjat lära mig lite namn, men inte vilken häst. Men jag har bara ahft praktik i 1,5 dagar. Jag kan ju inte förväntas lära mig namnen på ca 23 hästar på så kort tid.
Förhoppningsvis tycker han inte att jag är helt hopplös...

Och några saker känns nog lite bekant tror jag. Tex en häst smeknamn... Kanske några andra saker också, men det speciellt... Men det är väl bara nåt jag har hört förut antar jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0