Repetitionsdag ET

I helgen har jag varit i Umeå för repetitionsdag i Equine Touch. Eftersom jag åkte buss så var jag tvungen att åka på lördagen, och eftersom det bara gick en buss, i alla fall på eftermiddagen, till Hössjö var jag tvungen att åka med bussen som gick kl 10 till Umeå. Och så blev vi 45 minuter sena för det var en kille på bussen som började mä jättedåligt så vi fick vänta på ambulans jättelänge. Men eftersom jag skulle ha haft 2 timmar på mig om bussen varit i tid så hann jag ändå äta och handla det lilla jag behövde handla.
Av dom andra som var med på repetitionsdagen var det bara 2 från min grupp. Sen var det några som hade gått Steg 1 2010 och så var det en som hade gått Steg 2.
Vi pratade lite först, gick igenom lite vad Equine touch är, gick igenom fingerställningarna. Och så fick vi gå igenom branding och Basic Body Balance och gå igenom några problemområden vi kände att vi ville träna lite mer på. Och så pratade vi lite om olika saker.
Jag var den enda som stannade en natt, men det gick bra att sova där ensam i huset ändå. Fick hjälpa till att borsta av några hästar på lördagen och det gjorde jag gärna, då hade jag ju nåt att göra en stund. :) Sen gjorde jag middag och läste ett gäng gamla Min Häst.-tidningar som fanns där. :)
Manualen för Steg 2, och speciellt Steg 3, verkar vara jättemycket. Det är lite synd, för första manualen står det ju lite vad ET handlar om oh greppen och hur det ska utföras och var och så där. Men det verkar vara mycket mer att läsa i dom andra, och i 3 är det mycket mer saker runt omkring av det lilla jag såg när jag bläddrade i Ys manual. Så det blir typ jättemycket att läsa då. och så ska man ju göra ett prov. Och skriva en uppsats på 2000 ord. Ja vi får väl se hur det går..
Men jag längtar till Steg 2, så man får lära sig mer. Pratade lite om det med Y, att det känns som lite, när man är tex på halsen och sen är väldigt spänd, men jag håller ju på med hästmassage också, och då fick vi ju lära oss alla grepp på en gång, så jag vill ju göra mer. Sen, som vi pratade om också, eftersom jag håller på med hästmassage ckså, och vill jobba med det här, tänker jag ju kanske på ett lite annat sätt, som hon väl också hade gjort när hon började. Man vill ju göra mer. Hade det bara varit för husbehov, min häst och kompisars hästar typ, då hade man nog säkert varit ganska nöjd med det man lärt sig nu. Men man ska ju komma åt ganska bra ändå, och man har ju sett resultat ändå. Men det känns ändå som man gör så lite ibland.

Kommentarer
Postat av: JennyM

Jaa det ska bli så himla kul!
Åh ja, han är ännu häftigare i verkligen kan jag lova, satt och kika på han idag och man ryser.. Fy, det ska inte finnas sådanna hästar! Alla andra hamnar lite i lä..

Ja det är sjuka summor det handlar om, men man brukar säga att oavsett vad hästen gjort innan så stiger dom ca 1 miljon när dom blir godkända.. Ja, halvblodshingstar då iaf ;)
Hehe ja, den va inge vidare alls.. men men, jag trodde dock den var lika gammal som min pålle men såg att den var äldre än Dino så då blev det inte värd riktigt lika mycket helle. Men som sagt, jag hade heller aldrig lagt så mycket pengar på en häst...

2013-01-28 @ 22:35:45
URL: http://jmdressyr.se
Postat av: Linn

Kan du spela något instrument? :)

2013-02-04 @ 20:02:55
URL: http://jennylinnviktoria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0