Fortfarande förkyld

Är fortfarande förkyld och hostar, men det är väl lite bättre i alla fall. Var på gränsen till att få feber igår, så jag slapp gå med hunden då han behövde 2 långa promenader eftersom det var nyårsafton. Det hade gått ganska bra ändå. Han fick vara med mamma och pappa fast dom hade främmande, för eftersom han är rädd för rakterna så har han det bättre hos dom som bor i villa. Det smällde några gånger när jag skulle gå kvällsvängen första gången i söndags, men även om han blev orolig och ville hem fick han inte panik. När pappa gick med han igår vild halv 2 eller vad det nu var, så hade han varit orolig och ville hem, men pappa hade kunnat sätta han så han hade inte panik och det var ju bra. Han fick en tablett sen på kvällen. Han hade varit ganska lugn inne som han brukar fast det smäller, men lite orolig blir han ju. Och han ahde följt med dom ut när dom gick ut, men han ville ju in när det smällde. Men dt lät inte som han hade haft panik i alla fall.
Blev väldigt lugnt för oss igår eftersom syrran också är sjuk, fast lite mer än jag. Så vi såg lite film och tog det bara lugnt. Hostade väldigt mycket när vi skulle sova, så det var lite jobbigt. Har hostat en del idag också, och så är man ju så täppt i näsan.. hade ju varit bra om man kunde andas genom näsan när man ska sova, men det går inte....
Nu vill jag bli frisk igen.

Kommentarer
Postat av: JennyM

Ne det var ju tur det för jag insåg att det lät lite knäppt när jag läste igenom det själv :)
Ne men precis, det är ju ganska vanligt faktiskt. Dino blir så extremt jobbig faktiskt när han vilar. Han vill ha uppmärksamhet jämt och blir lite överallt och ingenstanns då.. Han är nöjdast när han får någon form av aktivering :)

Vad jobbigt det är med hundar och raketerna nu! Lämnade våran hos mamma och pappa med så har hon dessutom sällskap av deras gamla labrador som inte ens lyfter huvudet när dom sjukter jämte henne ;) Det är lite bra när dom kan lära varandra så... Men synd om dom när dom tycker det är obehagligt, måste vara fruktansvärda ljud för dom!

2013-01-01 @ 23:06:39
URL: http://jmdressyr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0