Vill ju få utbilda mig och jobba med hästar

Kollade utbildningar igen tidigare i veckan efter att jag pratat med en kompis på Facebook, lite om massage och så där, eftersom det är det jag vill hålla på med. Men man jag kommer nog aldrig få komm igång med företaget igen. Det är en jättebra massage, men jag kan ju inte konkurrera så bra med bara massage. Ska i alla fall gå en kurs i Biolight i slutet av september. Sen får vi väl se om man har möligthet att faktiskt använda det nån gång.
För några månader sen kolalde jag utbildningar igen och hittade akupressur på häst. Det är en av alla utbildningar jag skulle vilja gå. Jag la dock inte till sidan till favoriter eller nåt så jag glömde bort vilken hemsida det var. Men när jag nu kollade hittade jag det till slut. Men nu stog det inget om akupressur, bara akupunktur. Det är inte llätt att hitta utbildnignar i akupressur, men det verkar var en del av en utbildning ibland. Det var lättare att hitta folk som håller på med akupressur... Jag hittade en ganska gammal förmodligen, annons där en som gick utbildning i akupressur sökte hästar för att öva på typ. Och det var den där skolan som jag tittat på tidigare och som nu bara hade akupunktur. Så jag mailade dom och kollade. Och det verkar som man kan gå akupressur också, eller om man går akupunktur men inte använder nålar.. Hur som helst kostar utbildningen 13800 kr pr termin eller nåt sånt och det verkar vara enda sättet att avbetala. Och jag har inte dom pengarna. Och så är det ju självklart i södra Sverige. Jag bor gärna här uppe i norra Sverige, men ibland blir ag så less! Allt är ju i södra Sverige. Jag kommer aldrig kunna gå några fler utbildningar som jag vill gå för det kostar för mycket pengar och är så jäkla långt bort...
Det är inte meningen att jag ska få jobba med hästar, hjälpa hästar. Det är så mycket mer än att bara massera, i alla fall för mig. Det handlar inte bara om att hitta problemet och behandla det. Det handlar om vad hästen fösöker säga oh hur problemet har uppstått.
En häst jag masserade fick jag höra att ägarna inte riktigt kunde hantera och det var det som gjorde problemen.. Men det var inte det som var felet. Hästen hade en rörelsestörning och försökte ju säga att nåt var fel.Och efter behandligen blev han lättare att hantera. Så enkelt var det.
Det är så mycket småsaker egentligen, som man många gånger inte tänke på, men som ändå kan betyda att något är fel.
Jag kan bara hoppas att jag får ett jobb nån gång och kan jobba ihop pengar och låna, så jag kan gå en utbildning nån gång. Jag skulle gärna gå Hästcoach, men då kostar ju bara utbildningen 93000 kr.....
Varför ska man vilja hålla på med det här? Det är ju tydligt att det inte är meningen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0