Ridtur i regn

I morse när jag gick med Troy regnade det ganska mycket. Kom på att jag hade stövlarna his mamma och pappa så var tvungen att ta mina vanliga skor, och dom blev ju såklart lite blöta så dom fick ligga på elementet några timmar.
Jag for till medryttarhästen idag. Egentligen har jag ju lördagar, även om jag kan ändra lite, och på lördag är det kurs så jag sa att jag kommer på torsdag istället så kan jag ändå rida. Ska dit på lördag ändå och filma och vara staketryttare.
Skickade ett sms till J i tisdags och undrade om hon skull dit, så vi följdes ut. Men jag hade ju önskat att det inte regnat. Och det regnade ganska mycket.
Vi red förbi första grustaget för jag tror Lappen hade tyckt att det blev lite för spännande ettesom dom var där och jobbade. Både han och Hopre reagerade och hoppade iväg vid det andra grustaget där dom också jobbade, men vi red ner där i alla fall för dom var längre bort och så fortsatte vi på en väg som gick runt. Han var lite orolig när han hörde maskinerna, men det gick rätt bra ändå.
Han hade bra tempo idag, härlig trav utan att stressa och springa fort. Det var ett bra och lugnt tempo. Andra gången vi travade gick det lite fortare ett tag och sen fick jag han i ett bra tempo igen.
Vi kände både jag och J att vi nog var blöta och jag kände att jag fick vatten i skon. Och antog att man skulle vaa lite blöt när vi kom tillbaka, men jag var lite blötare än jag hade väntat mig. Det är därför jag inte vill rida när det regnar, man blir blöt. När jag var yngre var jag och några kompisar iväg på tvtimmars turridning på islandshästar i spöregn, och blev gansa blöta.
Det var en ganska trevlig ridtur idag, om det bara inte hade regnat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0