En sväng på stan

Idag gick jag, syrran och lilla M till stan. Det blev sent för lilla M igår och hon vaknade tidigt, så som oftast somnade hon på väg till stan, och hon sov nöstan ända till vi skulle gå hem igen. Men det behövde hon nog.
Syrran skulle på stan och köpa en ny mössa och se om hon hittade nya galonvantar till lilla M, och jag tänkte att jag följer med. Länge sen jag var på stan. Pappa tävlade i boule idag så vi skulle gå och se lite när han spelade. Lilla M tycker det är roligt att se när han spelar, och så ville hon se morfar.
Men han ringde när vi hade varit på stan en stund och sa att han var färdig. Han skulle egentligen bjuda på fika där, men eftersom han var färdig löntes det väl inte riktigt. Vi frågade om han ville fika med oss ändå, men han skulle skjutsa hem en som han spelar med. Så vi gick på Subway istället. Skulle vi ha gått på Wayne`s och fikat hade det väl ändå blivit nästan lika dyrt. Lilla M sov ju fortfarande så när hon vaknat och vi var på väg hem fick vi säga att morfar redan spelat klart men att hon skulle få se han sen när han och mormor skulle komma till mig.
Jag hade sagt till lilla M att hon och jag skulle gå till lekparken idag, så vi gjorde det efter middagen, Nör vi kom hem från stan gick jag med Troy och hon ville då följa med. Hon blev jätteledsen när hon trodde att jag skulle gå utan henne när jag skulle ta ut han för att kissa, då hon behövde få nåt i sig först. Han gick riktigt fint bredvid vagnen, men han har ju gått bredvid vagnen ett antal gånger nu, även om jag inte gått emd han och vagn så många gånger. Men i början var det jättesvårt för han drog så mycket. Men nu går han ju riktigt fint annars också, så det gick bra. Gick förbi en liten lekpark i närheten av mig och lilla M ville gå dit efter middagen. Först till den och sen den stora lekparken, som vi brukar gå till. Men det regnade så mycket då, men hon ville ändå gå till lekparken. så vi gick till den lilla i närheten av mig och var där en stund så hon fick åka rutschkana och gunga lite.
 
Köpte dom här byxorna förr några helger se när jag, mamma och syrran var i Piteå. Hade dom för första gången idag. Men man skulle haft några andra skor till, och en annan jacka egentligen.. :) Men eftersom vi gick in till stan hade jag inte så mycket skor att välja på, då jag inte vill ha stövletterna när vi ska gå in till stan eftersom det är så pass hög klack, och stövlarna har också lite för hög klack för att gå mycket i, i alla fall för mig, som inte går så mycket i klackar. Så det blev bara vanliga promenadskor,
Lilla M frågade om jag hade bakat när hon såg mina byxor. :) Pappa frågade likadant när han såg dom. :)
 
 
 
 
Nu är det ju snart november, och hösten regnar bort....
Många träd och buskar har tappat alla, eller nästan alla blad, men det finns en del gröna blad kvar. Jag tycker dom här buskarna har härlig grönfärg på sina blad.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0