Ulrik Munther och David Lindgren till final i deltävling 2

Såg ju Melodifestivalen i lördags. Glömde bort att skriva om första deltävlingen, men båda mina favoriter gick vidare, Loreen och Dead by April. Tyckte Loreen hade en riktigt bra låt och hon har så vacker röst. Dead by April hade också en rätt bra låt.

Jag har inte varit så där jätteförtjust i Ulrik Munther och har inte riktigt förstått hypen. Men jag gilalde faktiskt hans låt i melodifestivalen. Den var riktigt bra, och så hade han inte den där "målbrottsrösten" eller vad man ska kalla det, som han ahr i "Boys don`t cry" eller vad det heter. Han har en lite mognare röst nu, och han är faktiskt riktigt bra på att sjunga. Man förstod ju på en gång att alla småtjejer skulle rösta, och jag är inte alls förvånad att han gick vidare.
Den som jag ville se mest, och var favorit redan från början var dock David Lindgren. Dels kommer han från samma stad som jag sen är det lite extra kul när det är någon man känner till från när man gick gymnaset. När det i Norran stod om startordninge och vilka artister det var, och låtarna såklart, stod det om David nåt om att insiderinformaton sa att han var den nya Danny. När det var Davids tur kunde jag faktiskt se det. Men sen läste jag dagen efter att låten tydligen var tänkt till Danny men att han hade tackat nej. Tur för David :) Han har en jättebra sångröst, kan dansa, och gjorde det väldigt bra. Jag är jätteglad att han gick direkt till final, och nä det är dags för final trorjag det komemr gå jättebra.

Annars vet jag väl inte im jag tycker det var så jättemycket att hurra för egentligen. Jag har aldrig gillat Thomas Di Leva och orkade inte ens lyssna på hans låt. Timotej hade väl en ganska bra låt, och det är ju kul att dom blandar lite folkmusik med pop, men det var som ändå inget som egentligen stack ut tycker jag. Andreas Lundstedt hade ju en typisk Melodifestival låt, och det borde kanske ha gått bättre, men jag gillar inte typiska Melodifestivallåtar, även om det väl egentligen är såna låtar som borde vinna. Men tävlingen utvecklas ju, musiksmaker förändras och det är roligare för yngre med mer popigare låtar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0