En trevlig helg

I onsdags på kvällen ringde M och undrade om jag ville vara med och bubbla och basta på hennes jobb på fredagen. L skulle också med och så två som hon jobbade med, Tyckte det var kul att hon tänkte på mig och ville ju gärna vaa med. Först var det tänkt att vi skulle äta något, sen blev det bestämt att vi fickta med oss snacks och nåt att dricka om vi ville ha det Köpte en chipspåse och hade med, men jag åt inte ens upp hälften... :) M`s dotter E var också med ett tag då C och J var i Skelleftehamn på ju-jutsu. E sa att det var bara J som skulle träna, det var inte för vuna, dom var för gamla. När jag sa att det nog finns vuxna som också tränar ju-jutsu sa att hon att det var pensionärer... :)
Det var jättehärligt att sitta i bubbelbadet. Har inte gjort det på evigheter. Men därjag satt först kom bubblorna ganska hårt så efter ett tag domnade det som lite. Men det var lagom varmt och jätteskönt. Vi bastade lite också. E hade med sig melon, kex, ost, vindruvor och torkat renkött. Hon visste int riktigt hur det var tänkt, men det visste ignen sa M, det hade väl bara blivit bestämt att vi skulle ta med snacks. Så när vi hade badat klart och bastat satt vi och pratade och lite av det.
Eftersom vi inte skulle äta som det först var tänkt, tänkte jag att jag blir nog int borta så länge, men jag var itne hemma förrän kvart i 12 typ. Men det var riktigt trevligt, så jag hoppas att det blir fler gånger.

I lördags var jag ju då som vanligt till M för att ta hand om Lappen. Jag och L hade bestämt att vi skulle rida tillsammans och när jag kom dit var J också där så vi följdes alla 3. Men det blev lite skoproblem för Lappen då Zorns ena  skon hade borta gaten och den andra var för liten. L tyckte ag skulle pata med M så jag gick in och gjorde det. Lappens andra framsko hade blivit lagad,men det hade inte blivit att dom hämtat den så vi åkte och gjorde det.
Alla hästarna var nog pigga, även om Myntor var lugnast. Lappen laddade väl typ hla tiden och var väldigt pigg. Hösilagebalarna var jätteläskiga, men han brukar inte tycka om att gå förbi dom. En gång när vi travade blev det nåt galoppsprång, och så försökte ha springa om Myntor ibland. Jag var glad att jag inte var först, för nu fick jag ju en stoppkloss.
Egentligen skulle vi rida ner till grustaget, men när vi skulle göra det kom det en traktor i hög hastighet och svängde ner där och sen kom det en bil, så vi fortsatte längs vägen istället. Hope var riktigt på G, och det är kul att han kan ha lite fart också. Hörde J skratta flera gånger. En gång föll han i galopp när vi skrittade, och då gjorde ju Lappen också det. L ställde Myntor tvärs över vägen för att stoppa oss. Hon trodde först att det var Lappen som började, men det var det ju inte :)

När jag for från M hämtade jag syrran och lilla M. Dom skulle stanna hos mamma och pappa till söndagen. Har också varit där under helgen, eller hela veckan egentlign eftersom min bil har stått där då den var tvungen att lämnas in på verkstan. Gjorde det idag. Tyckte den lika gärna kunde stå där så kanske min p-plats kunde skottas med trakotrn när dom tar parkringen... Och det skulle bli så mycket fram och tillbaka, som vanligt, eftersom jag stannade måndag till tisdag.
Tränade lite med Troy, och lilla M. :) Pappa lekt lite emd Troy och då ville hon kasta leksaken. Men hon kastar inte egentligen utan går och lägger den nånstans. Så hon fick gå och lägga den nånstans och så sa vi åt Troy att hämta. Och en gång när pappa hade rullat iväg den tror jag, eller om hon kastat iväg den, sa hon "Moffa gå hämta". :) Vi skrattade, kunde nte låta bli. Det var så kul. Vi la leksaken i hallen några gånger också. Pappa sa att hon skulle gå och lägga den dä och först gick hon iväg, sen kom hon tillbaka och ville att jag skulle visa. Sen bytte vi ut leksaken mot dummyb och så sa vi sök istället. Lilla M sa det typ direkt när vi lämnat den men jag sa att vi säger "sök" när vi kommer till Troy.. En gång sa jag "säg till han då". Och då sa hon också "säg till han då". :) Hon lockar verkligen till skratt ibland. Så länge hon finns kommer jag leva länge. ett gott skratt förlänger livet sägs det ju.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0