Indianfilmer

Såg lite av Åskhjärta i torsdags, men bara början, för sen var det Hawaii 5-0 kl 9 och det brukar jag alltid se. :) Men jag har ju sett Åskhjärta nån gång förut, spelade in den också, men den var så pass lång, med reklamen i alla fall, så hela kom inte med. Så jag såg den nån annan också så jag fick se hela.
Jag tycker den är ganska bra, men största skälet till att jag gillar den är ju för att det är om indianer. Jag har varit jätteintresserad av indianer nu i nästan 16 år. "Hur blev du intresserad av indianer?" "Jag såg Rädda Willy".... Tänkte på det nån gång förra veckan typ. Om nån skulle fråga hur det började. Men det var ju så jag såg Räda Willy och det är ju en indian med där. Så jag blev både intresserad av späckhuggare och indianer.
Jag började kolla lite om legender en gång. för att kanske kunna skriva en historia som bygger lite löst på en legend men jag hittade ingen som jag gav mig nån idé men kanske ska kolla lite mer nån gång.
Jag skulle gärna vilja vara med i en film om indianer nån gång, men det lär ju aldrig hända, jag bor ju trots allt inte i USA. Men jag skulle ändå vilja det, dels för att jag är så intresserad av indianr, dels för att jag tror att det finns många bra historier kvar att berätta, och som behöver berättas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0