Nya glasögon

Igår tog vi stygnen. Mamma hade kollat på stygnen på morgonen och sa att jag fick rina till vårdcentralen ändå. Hon hade tidigare sagt att hon kunde göra det. men sen fick ag ett sms om att hon skulle göra det när hon kom hem.
Så efter middagen provade hon men jag ville ju inte att hon skulle dra så mycket. Så det blev att hon ringde till rannen som är sjuksköterska så fick hon komma. Hon sa att man kunde behöva dra ganska mycket och det var inte alls kul och gjorde ju ont. Det första stygnet vid BH-bygeln var jättesvårt för öglan var så liten, så efter ett tag tog hon det på rygen istället och det gick lite bättre. Sen fick hon också bort det första stygnet. Men kul var det inte. Det var nästan värre än att pierca läppen, det gick i alla fall fortare.

Sen färgade mamma mitt hår så nu är det helt svart igen.
Och idag har jag fått hämta miina nya glasögon. När jag kom hem idag tog jag av mig linserna och satte på mig glasögonen. Det är så skönt att ha nya glas, helt utan repor. Det enda som förstörde var några regndroppar när jag gick med hunden efter att jag satt på mig glasögonen. Nu är det satt på en hårdyta också så dom inte ska repas lika lätt, så förhoppningsvis ska det hålla längre nu.
Det är bra att bågarna reklamerades då dom gått sönder i lödningen. Bågen över näsan lossnade på ena sidan när jag skulle putsa glasen. Eftersom dom reklamerades behövde jag inte betala nåt för det, och det är ju bra för det gick ändå på 1300 eller vad det var, och det är ju nog mycket. Dom hade skickat nya bågar istället för bara en front, och det är väl bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0