Troy har varit stallhund

I tisdags jobbade jag första gången. Då gick min teamledare med och visade var saker fanns och vad som skulle göras och så. Vi hade inte alla grejer och så var vi ju 2 så det tog typ en timme. Idag gick hon mer efter mig så jag skulle få prova själv och så. Jag tyckte det kändes som det tog lång tid men hon tyckte det gick bra och att jag låg bra till för att vara första gången. Men städat har jag ju gjot förut så jag vet ju egentligen vad som ska göras. Sen får man ju nte slösa så mycket tid på tex kontoren heller. På en toa fanns det en dusch och där sa hon att jag kunde ta kranen och duschhandtaget och spola golvet så det inte börjar lukta i avloppet då den nog inte används så mycket. Jag torkade även stången som där hållaren till duschhandtaget sitter, och då sa hon att ag hade öga för detaljer. Och det är ju bra.

När jag kom hem hade jag egentligen tänkt lägga mig och sova några timamr igen efter att ha gått med Troy eftersom jag stiger upp kvart över 5. Men jag bestämde mig för at fara till medryttarhästen direkt istället för efter lunch. det kändes lite bättre. Igår när jag var hem för ridlektionen tog jag med mig linan hem igen så när han var med då jag pakade hö fick han sitta fast i linan istället för kopplet. Det blev nog ganska bra, han har ju mycket mer svängrum då och kan gå runt och titta på ett annat sätt och även gå ut på ena sidan. Han fick följa emd när jag skulle fylla på vatten i hagen också. Stanande först utanför Zorns hage, men han hade så ass mycket vatten så jag behövde inte fylla på. Sa åt Troy att sitta men det ville han inte. Han blev orolig av Zorn som blåste lite och tyckte att "vem är du, vad gör du här?".  Det gick bättre i hagen där Lappen, Myntor och Hope går. Där kunde han sitta utan probem, men reste sig ju ibland när jag skulle ta en ny dunk. Men där är dom mer lugnt nyfikna. Men Myntor och Hope var nog minst lika intresserade av vattnet i badkaret. För båda kom och skulle nosa på dunken och så. Och så stod dom vid ingången och tittade mot skogen. Vet inte riktigt vad dom såg men hörde fåglar, typ tranor eller nåt sånt.
Han har ju fått följa med några gånger nu, men det är ett tag sen han följde med, men jag har ju heller inte jobbat på ett tag nu så han behöver ju egentligen inte det. Men det är ju bra för han. Han blir ganska stressad när man kommer dit, men i stallet lugnar han sig ganska fort, i alla fall när det inte när nån häst där... J var ju inne med Hope på gången en gång när vi kom och det var ju jätteläskigt.
Idag när han var i linan tror jag faktiskt han ville in i stallet nån gång. När jag tog kopplade loss han och satte på kopplet så verkade han faktiskt vilja in i stallet men jag tog ut han och kissa först, och sen fick han vara med när jag fyllde dunkarna. Det var ju bra för han också att följa med när jag gick med vattendunkarna. Det är ju jättebra miljöträning för han. Förhoppningsvis sen nån gång när han är mer van kanske man faktiskt kan vänja han mer vid hästarna, och blir han mer lydig kanske man inte behöver ha han kopplad jämt heller. Jag tror inte han skulle spriinga in i nån hage. Hästarna är fö stora och så har han ju fått några stötar från hagtråd tidigare och det kommer han nog ihåg. Men för den skull kan han ju inte springa runt hur som helst.
Men det är ju bra att han kan följa med och det blir ju bra träning för han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0