Hästtandläkare och kuta i skogen

Igår var jag hos M igen, på min egentliga dag. Var ju där i torsdags för att rida Lappen. Egentligen skulle syrran ha följt med och lånat Hope men hon blev suk. Men jag for ändå eftersom jag ju sagt att vi skulle komma. Kan ju inte säga att jag inte ska komma bara för att hon blev sjuk. Och igår var veterinär och hästtandläkare där så jag hade ju ändå inte kunnat rida på min egentliga dag. M hade sagt att jag gärna fick komma ändå och titta om jag ville, eller hjälpa till lite då dom skulle ha en del att göra under dagen med alla hästar som skulle komma. Det var tydligen 13 hästar som behandlades. Då jag inte behöver betala för att ha Lappen som medryttarhäst tycker jag att jag kan hjälpa henne ibland när hon ber mig så jag tänkte att jag far dit ändå. Så det blev en del packande av höpåsar. Packade rätt många, kanske 17-18 stycken. Kommer itne riktigt ihåg. Men tyckte det var lika bra att packa ordentligt när jag ändå höll på och jag inte skulle göra så mycket annat.
Idag hade hästtandläkaren föredrag på Naturbruks. Så jag och J åkte tillsammans och så M och L. Dom var nog där vid 8 trodde J. Och hon kom till mig vid 8, så det blev att stiga upp ganska tidigt, men det är ju bra... ag har ju så svårt att komma isäng..
Tänkte idag att jag knde igen hästtandläkarn, men vet inte riktigt varifrån egentligen. Han kommer ju från Stockholmsområdet eller nåt, eller ännu längre söderut. Kanske om man sett han när jag gick hästmassageutbildningen, eller om amn sett han nån annanstans.. För jag kommer inte ihåg att vi hade en hästtandläkare med som föreläsare eller så... Han hade några quarterhästar och några varmblod som han red western med, men jag har för mig han sa när vi åt lunch igår att det var mest för skojs skull. Vi var ju i två westernstall udner utbildningen men dom tävlade ju... Jaja, nånstans kommer jag välihåg han ifrån....
Föredraget var i alla fall intressant. Han hade en power point presentation och visade en massa bilder. En del såg riktigt hemska ut faktiskt. Sår efter hakar, tänder som inte var bra. Men det var väldigt intressant.


I eftermiddags for jag till mormor och morfar och släppte Troy så han fick springa. Han vet ju vad det handlar om när man komemr dit så han laddar ju direkt han kommer ur bilen. Så han drog en del när vi gick ner till skogen. Och när jag släppte han så kutade han iväg i full fart. Han har sprungit på riktigt bra. Gömde mig några gånger och gjorde nån inkallning. Gick på stigen och lite på åkern. Och så in bland träden. Han tycker det är så kul. Det ser man riktigt på han. Han får nåt ryck och kutar iväg, tar det lite lugnt ett tag, nosar lite, och rusar iväg igen. :) Han var på väg mot den andra åkern och vägen men den här gången lyssnade han faktiskt ganska bra och får aldrig dit. Däremot for han ut på åkern till vänster om mormor och morfars. Så jag kallade på han men han lyssnade inte, så jag sprang tillbaka mot skogen istället. Då sprang han på den andra åkern, men åt mitt håll i alla fall, och så efter ett tag hoppade han över.
Det är så roligt att se han för han har så roligt. Blir nog kanske att fara dit nån gång nästa vecka också, om jag inte åker på en dunderförkylning jag också... Där behöver man ju inte oroa sig för att det ska komma nån, det är bara att gå. Så det är perfekt att släppa han där så han får rusa av sig.
Hjälpte mormor och morfar att byta till julgardiner i köket också. Mamma sa för nån dag sen att hon ville ha hjälp med det och undrat om jag kunde göra det. Så tyckte mormor, och jag också, att det var lika bra att göra det nu, när jag ändå var där.
När jag kom sa hon "du kom i alla fall. Jag har väntat hela dagen". Men dom är ju så där, säger man ingen tid så dom vet när man ska komma, då väntar dom att man ska komma till man gör det... :)

Kommentarer
Postat av: Evve- En helt vanlig knasig tjej!

Heej! :)

Nu är de 5 vinnarna i min Veckans Blogg tävling dragna, kika in och se om du blev en av dem lyckliga :D

Direktlänk: http://evvesliv.blogg.se/2011/november/veckans-blogg-2.html#comment

Anmäl dig gärna igen, du får vara med igen även om du var en av dem som vann, och kom ihåg att du har större chans att vinna om du länkar tävlingen eller följer mig via bloglovin!

(Glöm bara inte för allt i världen att skriva om du gör något av det, och om du gillar mig på bloglovin skriv vilket nr du blev)

Kramizar Evve!

2011-11-20 @ 19:00:53
URL: http://evvesliv.blogg.se/
Postat av: Jennifer

kan du inte slänga in lite bilder? :)

2011-11-23 @ 20:45:16
URL: http://JNoz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0