Vårföreställning

Igår var det vårföreställningen, Skogens förunderliga liv, på Nordanå teatern. Det var två föreställningar, en kl 2, och en kl 6.
Vi skulle vara där halv 2 och byta kläder och sminka oss och så. A-J fick leka frisör och fixa frisyrer på 3 av oss :) Vi gick igenom dansen några gånger också innan det var våran tur efter kl 3. Sista gången vi gick igenom den ville jag inte riktigt för jag ville inte göra det för mycket. Och så började man tänka "när är det, när kommer det". Men sen kändes det väl ändå ganska bra. När vi stod bakom scenen och väntade på våran tur var jag ändå ganska lugn och det var rätt okej när vi kom ut på scenen också och började. Men jag tabbade mig två gånger typ.
Efter första föreställningen gick vi tillbaka till scenen för att ta kort på oss, på scenen. M`s pojkvän tog ett gäng kort på oss. han filmade också vårat första framträdande som vi fick se hos M sen. Han skickade också korten som blev bäst till oss alla.
Efter at vi tagit korten for jag, E, E och A-J till Max och åt lite mat. Satt där en stund och pratade, sen åkte vi till baka till Nordanå. Men det var mycket tid kvar innan vi behövde vara där igen så jag gick och hämtade min bil som jag parkerat vid Musikanten eftersom det var så mycket bilar kring Nordanå när jag kom dit. Men nu fanns det ganska många platser så jag kunde parkera. Så blev det inte så långt till bilen när vi skulle därifrån eftersom vi skulle till M då.
Dörren in till logerna var ju låst så vi satt där uppe i soffan ett tag.  A-J somnde en stund tror jag :) Men hon sa att ville ha en säng så :)
Vi var klara i väldigt god tid till andra föreställningen. Jag hade först inte tänkt byta om så tidigt, men sen gjorde jag det ändå. Vi hade gått ihop och köpt ett linne till M som present eftersom terminen är slut nu, så M hade med sig tygpennor som vi kunde skriva med. Så vi skrev våra namn och ritade lite. Jag gjrode en boombox. Hon har ju en sån i sin tatuering så jag tyckte det passade :)
Vi gick igenom dansen några gånger men inte lika många gånger inför andra föreställningen. Dels hade vi ju visat upp den en gång, och sen kunde vi den ju egentligen.
Var inte direkt nervös då heller, men lite blev det ändå innan vi skulle ut på scenen. Men jag var aldrig så nervös som jag trodde att jag skulle vara. Den här gången kände jag att det satt och missade egentligen ingenting. Men "tappade" liksom ändå armen sista gången vi skulle göra en båge till vänster... Känns så dumt att säga att det kändes som att det satt när man ändå missade det där.
Men jag tror vi allihop, nästan i alla fall, tabbade oss lite. A-J grämde sig över att ha lyft armen före oss andra bland annat. Så det gick ju inte klockrent, men vi fick ganska mycket applåder ändå. Och jag tycker vi var riktigt bra. Nu har vi dansat ihop oss som grupp också. Och vi kunde ju koreografin. Vi har ju bara dansat 2 terminer, så jag tycker vi var bra.
Mamma och pappa såg första föreställningen och tyckte vi var rätt duktiga. E eller om det var M hade hört nån säga att vi var duktiga på genrepet, vilket vi väl inte tyckte.
När vi var klara såg vi sista framträdande och sen åkte vi till M. J grillade och det var jättegott. Vi åt sallad till och det var inte så tokigt. M tyckte vi skulle berätta om oss själva lite mer, vad vi gjorde mer än att dansa och så. Hon åker till USA i juni och ska gå på en dansskola och sen kommer vi bara ha henne en termin till. Känns lite tråkigt tycker jag. För hon är duktig och nu har man ju lärt känna henne lite. Men hon hade väl förhoppningsvis tänkt tillbaka till USA sen. Vi skulle få en annan danslärare sen, nån tjej som gått i samma klass som E´s syster.
Vi hade riktigt trevligt hos M. Innan maten dansade vi igen ute på gräset och M filmade med sin kamera. Och när vi ätit klart fick M linnet som hon blev jätteglad över. Hon frågade vem som ritat boomboxen och jag sa att det var jag. Den var väl inte så där jättesnygg men... :) Vi tittade på korten och såg vårat framträdande igen. Det var hemskt att se... :) Men dt är alltid hemskt att se sig själv. Men vi var ganska bra, och nästa gång är vi säkert ännu bättre :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0