Höga Kusten del 2

Har ganska nyss kommit hem från Höga Kusten. Vi stannade fös hos syrran så mamma och pappa kunde packa om bilen och jag gick därifrån med Troy. När vi kom in drack han, sen gick han och la sig. Han var upp lite och har ätit och så har han varit uppe lite när mamma och pappa kom med mina grejer. Nu igger han däckad i hallen :)

I fredags var vi till Skulebergets nationalpark. Tyvärr regnade det så det blev inte så mycket av det. men det var en bra utsikt i alla fall. Det var ganska långt dit. Vi svängde höger där vi svängt vänster till Naturum för att ta Entré syd och sen körde vi på smala skogsvägar. Inte alltid så roligt, och det är verkligen kringelikrokvägar där... Det skulle vara handikappanpassat och så, men det var bara i början, där man kunde sitta och det fanns lite information. Sen kunde man gå på brädor som dom hade agt ut som en stig ner till vattnet, men barnvagnen var för bred och det kändes inte bra att bära på lilla M, så vi gick aldrig nånstans. Men som sagt, det var rätt bra utsikt i alla fall. När vi åkte därifrån och man såg bilen mot berget såg den jätteliten ut :) Man skulle egentligen ha tagit kort. Det blir ju inte så bra genom bilrutan då men.. Hade vi stannat hade man ju kunnat ta kort på den andra bilen.
Eftersom det var dåligt väder blev det inte så mycket mer än det. Det hade varit roligt att kunna gå ner och titta, men nu gick det ju inte, sen blir det ju ändå inte lika roligt när det regnar, även om det nu inte regnade så jättemycket.
I lördags var det bättre väder. Var ute och lekte med Troy på förmiddagen. Det var bra för honom att få springa av sig lite. Det gick ju som inte att ha han lös, det var lite synd. Han klarar sig ju ändå, men de hade varit bra om han kunde få springa lite. Men då fick han i alla fall göra av med lite energi. Det har han ju i och för sig gjort ändå, det har tagit myket på han mentalt att fara på nya platser och åka så mycket bil.
Vi åkte till Norrfällsviken och tittade, men vi tyckte väl inte att det var så jätteintressant. Det fanns ett fiskeläger där som väl i och för sig pappa var itnresserad av, men det var väl kanske itne vi andra, ine lika mycket i alla fall. Vi åkte också in till Nordingrå och till Mannaminne, det är nåt typ av museum och nån liten restaurang, men det var stäng när vi kom dit. Vet inte riktigt om det var så mycket att se egentligen. Det tyckte nog ingen av oss. Lite dyrt inträde också.
Många smala kringelikrokvägar.. Och mamma har kört väldigt långt ut många gånger... En gång när vi for till Norrfällviken tror jag... var det en ganska tvär sväng och jag kände att jag lutade mig inår i bilen, sen tänkte jag att det spelar ju ingen roll. Mamma är ju lite åkrädd, och jag kan faktiskt frstå henne lite efter dethär.. :) Men samtidigt är jag glad att jag inte körde. Det är lite för små vägar, och mycket kanter..
Det är jättefin natur, och härligt att se ordentligt stora hästhagar tycker jag. Jag skulle absolut kunna tänka mig att bo så där, fast gärna lite närmare en störe stad. Docksta är väl inte direkt så stort. Men det finns ju i alla fall skola och mataffär..

Det har varit jobbigt för Troy, men han har skött sig riktigt bra Och han slappnade ju av mer och mer i stugan också. Han har fått se mycket saker han inte sett förut, och så har han för första gången hört kor råma. Då var det ltie läskigt, första gången, att gå förbi ladugården. :)
Det här är ju hans första resa och han har aldrig åkt så mycket bil eller så långt. Och han har blivit lite less på att hoppa ur och sen efter ett tag ska in i bilen igen. Några gånger har jag fått lyfta in honom. Mest märktes det väl på hemvägen, då var han inte så pigg på att hoppa in i bilen igen. Och några gånger har han gnällt lite också. Han var väl helt enkelt less. När vi kom nämare hem också gnällde han lite också. Jag kan förstå han. Inte bara att han åker bil i flera timmar, han har ju varit i buren så han har ju inte haft så mycket utrymme, och så blev det säket lite varmt också.
Men nu är vi hemma igen och det är ganska skönt faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0