Lite hoppning

I onsdags när vi var i rastgården så började jag lära Troy hoppa över hindrena som står där. När jag testade nån gång förut var han inte alls intresserad av det. Han har hellre gått runt, även när man kastat/släppt godis. Så jag började med att lägga ner pinnarna och bara gå igenom och det gick ganska bra. Han fick så klart godis när han gått igenom.
Sen fick jag han att hoppa en gång, men sen ville han inte. Försökte locka, men han sprang runt nån gång, fast jag släptte ner en gådis. Två gånger kröp han faktiskt under, som om det skulle vara så mycket lättare än att hoppa. Speciellt när hindret är kanske 25 cm högt och han tar pinnen med sig när han kryper...
I torsdags var vi i rastgården igen och provade få hanatt hoppa. Hade klickern då. Det gick mycket bättre och jag fick han att hoppa några gånger. Men hade fortfarande dom första pinnarna på marken så det var bara ett hinder att hoppa. En gång nör jag skulle få han att springa runt till mig igen så hopapde han faktiskt tillbaka. Då blev jag glatt överraskad :) Sen sen också när han hoppat och vi skulle tillbaka sprang han också till balanshindret och tog det på eget initiativ. Det är väl både bra och dåligt, men han är ju så vana tt vi tar det. Inte efter att vi har hoppat såklart, men vi har tränat ganska mycket på det. Och att han själv väljer att ta det hindret tyder ju på att han tycker det är roligt. En gång stannade han till på balanshindret och stod där några sekunder innan han fortsatte. Man skulle ha haft kameran då för han var riktigt fin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0