Troys första utställning

Idag var det dags för utställningen.
Egentligen var det uppfödaren som skulle visa han, men hon hade gjort nåt med benet så det var en annan tjej som skulle gå med han. Men han var ju så uppjagad och slet mycket. Hon togsitt eget utställningskoppel eftersom det var en liten kedja på det, men den slets av.... Så det blev mitt koppel i alla fall.  Hon provade gå lite med han men han tog det väl mest som lek. Jag sa hur jag brukar göra när han ska stå och så fick jag visa. Uppfödaren tyckte att jag skulle gå med han i alla fall eftersom han var lugnare med mig. Jag ville egentligen inte, men hon sa att det är itne så hemskt, och det var det inte.
När vi sprang runt så vände han en gång och ville till hunden bakom, men jag fick han framåt igen. Sen började han hoppa och bita lite men gav sig.
Sen fick vi visa en och en. Jag sprang lite för sakta så jag fick springa lite fortare. Domaren sa att jag höll tillbaka han och det gjorde jag väl lite, för att han liksom inte skulle springa ifrån mig, men jag får tänka på det till nästa gång. Han är inte så bra på att stå stilla, speciellt när man står framför han,och sätter sig efter en stund, så jag fick ställa han några gånger. Jag skulle ha hållit upp huvudet också, eller i alla fall lockat han mer att titta på mig. Men det är sånt jag får träna på till nästa gång. Fick i alla fall ett väldigt bra omdöme och ett "Very good" så jag är nöjd. Nu vågar jag prova igen :) Kullbrorsan fick bara ett "Good". Men han har ett mer sluttande kors och så var det nåt med stopet.

En trevlig hund. Gott huvud & uttryck. Gott ansatta öron. Ngt kort hals pga framskjuten skuldra. Gott förbröst. Goda vinklar fram & bak. God päls. Goda tassar. Rör sig mkt bra.

Kommentarer
Postat av: Ida

SV: åh vad spännande :)



synd att du inte talade med honom , han hade nog absolut inte tyckt att du var ett galet fan men jag vet att det är lätt att tänka så :)

2011-05-16 @ 12:25:31
URL: http://idapetterrson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0