Ångest

När jag kollade Facebook på mobilen i tisdags på kvällen innan jag skulle gå och lägga hade en på min vännerlista en länk i sin status om jordens undergång. Som tydligen skulle bli på lördag. Jag hde inte tillräckligt med minne på mobilen för att kunna se för tydligen var det nåt videoklipp. Men det är lika bra. Kollade på text-TV men det stod inte så mycket. Det var mer andra gånger som profeter sagt att jorden skulle gå under,
Tror väl inte direkt på det nu heller. Det har ju förutstpåtts ganska många gånger förut. Och jag hoppas då verkligen att det inte händer.
Sen har jag kollat lite på internet och nu är det lite andra bud. Tydligen ska troende börja bortföras den 21 maj , men undergången ska inte bli förrän den 21 oktober. Ska man gå och oroa sig i 5 månader nu istället? Om det ens kommer att ske, men det vet man ju inte förrän då.
Enligt Mayakalendern ska ju jorden gå under 24 december är det va? 2012.
Och så ska det ju vara en asteroid som kan förstöra jorden 2036. Tror väl kanske lite mer på det, men hoppas att kom kan förstöra den eller att den inte kommser så när att man behöver oroa sig. Men jag vet att jag komemr oroa mig en jäkla massa när det närmar sig.
Men jag får ångest av att tänka på det. Eller döden överhuvudtaget. Jag får en riktigt obehaglig känsla och det är inte alltid så lätt att skaka av sig den heller. Får nästan anstränga mig ibland på att tänka på annat. Jag är livrädd för att dö. Jag hoppade faktiskt av en kemikurs en gång när jag läste på Vux. Det var om planeter och solen och sånt och det fick mig att tänka på när allt ska försvinna, när solen ska dra till sig jorden. Även om det är långt långt i framtiden.  Kan ju inte sitta på en lektioon några gånger i veckan och tänka på undergången. Jag får ångets. Skulle aldrig kunna gå i terapi heller, för då måste jag ju tänka på och prrata om det.

Kommentarer
Postat av: Ida

ja det överdrivs lätt :)



och jag förstår ditt tänk :)

2011-05-19 @ 15:10:39
URL: http://idapetterrson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0