Brand i hus

I förrgår brann det i sista huset i syrrans länga närmast mig. När hon ringde till mamma som då var hos mig lät det som om det var huset till vänster om det jag bor i, men det var längre upp på hennes gata.
När jag gick med Troy höll dom på med släckningenmfortfarande tror jag. Jag stannade inte och kollade så mycket, men självklart var det ju folk där som tittade på. När jag var i rastgården var det en karl som gick förbi som pratade med kvinnan som var i rastgården, (som visade sig vara en gammal klasskompis till mamma, vi har träffats några gånger förut, men hon har inte kunnat placera mig tidigare)  och sa att han hört på radion att nån grillat på altanen och det var efter det det hade börjat brinna.
När jag var på väg hem och skulle vika av och gå en lite annan väg för att komma till mig, då dom ju spärrat av vid huset som brunnit, höll dom på att riva ner taket. Det såg ganska svart ut.
Igår hade syrran hört av en dagisfröken att hon hade hört att dom hade grillat på balkongen och sen ställt in grillen i förrådet på balkongen. Hur dum får man vara?! Klart som fan att det börjar brinna. När vi grillar, ute på gräsmattan, rör vi inte grillen på flera timmar efteråt. Typ dagen efter kanske. Man får ju inte ens grilla på balkongen till att börja med.
Min bovärd bodde i det där huset, och nu är ju typ inget kvar. Hon hade fått gå in och hämta några saker, och igår hade hon fått gå och hämta några saker till. Bland annat ett gosedjur som barnen haft sen dom var små, och så tyckte jag syrran sagt att hon tagit fotoalbum. Det hade tydligen inte varit så förstört som dom först trott, och jag vet inte om hennes lägenhet hade klarat sig bäst. Hon bodde nästan på kanten av huset. Men inget går ju ha kvar, det är brännskadat och vattenskadat. Tur att hunden hade följt med när dom hade åkt bort, annars hade han ju inte levt.
Jag ska faktiskt köpa en sån där klisterlapp och sätta på ytterdörren. "Vid brand, rädda hunden" eller vad det nu står. Nu var ju branden så pass nära mig, och det känns lite bättre om det sitter en sån lapp på dörren. Sen är det bara att hoppas att nån faktiskt ser till att få ut min hund om det skulle börja brinna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0