Ny lekkompis?

I en tråd på Bukefalos frågade jag om det var nån i Skellefteå som bodde i närheten av mig och sa att jag gärna ville ha en lekkompis till Troy. Två svarade och den ena bor en bit bort så vi har träffats två gånger nu. Första gången kom hon till mig, det var i onsdags. Vi gick till rastgården så dom kundr vara lösa båda två, då henens hund var mer hussehund. Det är en storpudel på 4 å. Ha skällde ganska mycket när dom skulle elka och det tyckte inte Troy om. Jag tror han tycker han låter för hård. Efter en stund kom det en karl med en dvärgpudel. Så Hennes hund och den lekte och skällde på varandra och Troy höll sig för sig själv. Hon sa att hon kunde ju kanske ha tagit med sig mellanpudeln i alla fall, som hon hade lämnat hemma för det var rätt kallt.
Sen kom det en karl och en kvinna med två hundar till. Då blev det lite intressant igen för Troy, men snart lekte dom med pudlarna och då var det inte lika roligt längre.Jag trodde han skulle leka mycket mer och var lite förvånad faktiskt. Förut när vi har varit där och det har varit anda hundar där eller kommit andra hundar så har han i och för sig lekt emd dom en stund och sen har han typ lekt själv och så. Men han var mycket lugnare än jag trodde han skulle vara.
Han med dvärgpudeln hade varit med oh importerat Flat och kände till Troys uppfödare. Han sa att Flat med bredare nos, som Troy har, är lugnare än dom med spetsigare nos. När jag berättade det för mamma tyckte hon inte direkt det stämde på Troy :)
I måndags träffades vi igen, jag och tjejen med storpueln Jag och Troy åkte till henne. Först gick vi en promenad där hundarna ibland var lösa. Först var storpudeln lös men Troy tyckte inte om när han skällde. Han vike undan och liksom sjunke ihop. Han tycker inte om när hundar skäller på honom. Mellanpudeln fick vara lös istället. Han skällde också en del, men låter inte lika farlig eftersom han är ganska liten. Men han tyckte nog att Troy var lite för på. Men han blir ju lätt det.
Nä vi kom tillbaka fikade vi. Drack te i havliterskoppar :) Jag har en sån kopp som jag brukar dricka var o´boy i ibland. Inne låg hennes hundar och tog det lugnt. Troy tog det också ganska lugnt i början och låg han också. Sen ville han leka lite men det blev inget av det. När vi fika satte vi oss i vardagsrummet. Mellanpudeln hade lagt ig i soffan och var riktigt söt där han låg. storpudeln kom och ville gosa lite. Men han var lugn och försiktig. När jag slutade kom han up med benet, ungefär som Ludde brukar göra. Han var uoo lite i knät också, men det gjorde ingenting. Han låg liksom bara där med överkorppen. När han gått kom mellanpudeln och ville gosa också.
Vi ska träffas fler gånger och det är roligt. Troy får andra hundar än Ludde att umgås med och jag får också träffa nån. Kanske kan hennes kompisar vara med med sina hundar nån gång också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0