"High Five"

Har funderat lite på att använda klicker till Troy, men aldrig bestämt mig. Men igår kväll inhandlade jag faktiskt en klicker, några till ben och lite Frolic eftersom det är slut sen nån vecka tillbaka eller så. Blev inspirerad av en tråd på Bukefalos så jag tänkte att jag ska nog testa lite jag också.
Innan jag for och köpte klickern provade jag lite High Five, och det gick nästan redan då. Med klickern var det inga större problem och det hade gått utan den också. Nu behöver jag bara hålla upp handen i stort sett så sätter han tassen mitt i handflatan. Han är så söt :)
Provade också att han skulle hålla ut benet, en av utmaningarna i tråden, men det gick väl lite sådär. Han vinkar liksom hellre, så det blev ett "vinka"-kommando istället. Han kan ju redan "vacker tass" så det steget var ju inte så långt. Ska försöka få han att lyfta vänster ben också, men har ju alltid tagit det högra förut, så han förstår inte riktigt att han kan lyfta det vänstra också, men det kommer nog.
Han verkar i alla fall tycka att det var roligt, så jag kommer nog fortsätta använda klickern till små trick i alla fall.

Kommentarer
Postat av: mimmi

fin blogg, allt bra? :)

2011-01-30 @ 17:02:45
URL: http://mimms.webblogg.se/
Postat av: mimmi

fin blogg, allt bra? :)

2011-01-30 @ 17:02:53
URL: http://mimms.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0