Troy gillar sin nya bädd

I tisdags medan jag sov lite efter jobbet var mamma upp på Solbacken och köpte lite hundben på Arken Zoo. Hon kollade på hundbödd också, eftersom sovtäcket han har är trasigt och jag vill ha en ny bädd åt han. Har sagt att jag skulle vilja ha en Bia-bädd så hon kollade på såna. Hon hade kollat på en bädd som var 70 cm lång, och det skulle väl vara som sovtäcket ungefär. Men jag tänkte att det kanske blir lite litet för Bia-bädden har ju en ganska bred kant också.
Vi for upp igen sen på eftermiddagen och köpte bädd. Fick den i tidig julklapp. Tog en som var 90 cm lång. Det är ju bättre att bädden är för stor än för liten och det blev ganska bra. Hade vi tagit den som var 70 lång så hade han nog tagit upp typ hela liggytan och det gör han inte nu.
Om plasten var kvar kunde man bytam, så plasten fick vara kvar ett tag. Men jag la ner bädden på golvet så hankunde kolla ordentligt på den. Och så la jag godis i ena kanten så han fick gå ett steg på bädden för att nå. Först sträckte han på sig och försökte nå, sen satte han försiktigt ner ena tassen och kunde ta godisen. Jag gjorde om det några gånger så sen gick han på bädden med plast på utan problem, Han satte sig en gång också utana tt jag sa nåt och väntade på godis.
Så sen tog jag av plasten och då var det ju ännu mer intressant. Han la sig typ på en gång och lg där ett tag. Hämtade benet åt han men han tuggade typ aldrig på det. När jag hämtade benet hejdade mamma mig i tvättstugan, bädden låg i hallen, för Troy stod på bädden då, men jag sa att han har redan legat där.
Han ligger ganska mycket i bädden så han verkar gilla den och verkar tycka att den är riktigt skön att ligga i, så det var ett bra köp, även om den kanske var lite dyr. Men jag tror Bia-bädden kostar lite mer, men den ska väl vara ganska tålig också.

Kommentarer
Postat av: Mochride - mitt hjärtas röst

Vad bra att han gillar den nya bädden :)

2011-12-01 @ 20:59:15
URL: http://mochride.bloggplatsen.se
Postat av: Ninell di Zazzo

sv: ah, det är lite jobbigt när man fastnar vid datorn...men till slut måste man ju!

2011-12-02 @ 08:39:33
URL: http://nagd.blogg.se/
Postat av: Corny

Hej! Vill du vara med i Helgens Blogg?

Isåfall, anmäl dig här:

http://cornyz.blogg.se/2011/december/helgens-blogg.html



Om du inte vill, förlåt för detta och ha en bra dag :)

2011-12-02 @ 13:00:10
URL: http://cornyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0