Spricka i ett revben

Har ju hostat rätt mycket nu i drygt 2 veckor. Under helgen halkade jag när jag var på väg hem efter en promenad med Troy. Vi gick förbi hans idol Uncas, som ju var ute. Husse höll på att sätta upp lampor i buskarna. Troy stannade för han ville ju hälsa och Uncas gick från tomten. Sen var han på Troy och skulle dominera och då ville ju Troy undan och det var då jag halkade. Det var ingen snö då och blött gräs ger ju inget fäste.
Kände lite i sidan i måndags och igår och tänkte att jag sträckt mig. Men senare igår kväll gjorde det ont i sidan när jag hostade och jag fick trycka med handen mot för att det skulle bli ett tryck. Sen blev det bara värre och värre så det har inte varit lätt att sova, fast jag la mig sent också... Ringde till mamma tidigt i morse som tyckte jag skulle ringa sjukvårdsrådgivningen. Sa att det kunde vara en blödning i muskeln eller ett revbensbrott. Tyckte jag skulle ta värktablett och avvakta. Pratade med mamma igen och sen ringde jag vårdcentralen när dom öppnade och fick en tid hos en läkare. Han lyssnade när jag andades och lyssnade på hjärtat och sen fick jag ligga på britsen och så klämde han lite. Och sa att det nog var en spricka i sista revbenet. Kul... Fick två hostmediciner på recept och två olika smärtstillande. Och dom har väl lite fast jag bara tagit en gång, men eftersom jag ska ta båda samtidigt borde dom ju vara ganska bra.
Men visst känns det ju när man ska sätta sig och så där, och vrider/böjer på sig, och det är inte kul ska jag tala om. Gör riktigt ont ska jag säga. Får se hur det känns efter helgen. Blir i alla fall ingen ridning idag heller, och inte heller på lördag. Blir nog inte att fara dit överhuvudtaget...

Kommentarer
Postat av: ABSOLUTE ELIN

aa men eller hur :D

händer i jul då?

2011-12-22 @ 15:07:54
URL: http://absoluteelin.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0