"Kom, kom, kom!"

Igår gjorde jag ett spår åt Troy av korv. JAg skar upp en ganska tjock skiva som jag delade i lite mindre delar och gnuggade i gräset och gjorde ett spår på ca 10 meter. Troy fick vara inne under tiden och när jag var klar gick jag in en stund. Troy han ville bara ut. "Kom då, matte kom!". Nu går vi ut, kom då! Kom!" Ungefär. Jag satt först i fåtöljen, sen gick jag för att dricka lite och då sprang han ju efter och trodde att vi skulle gå ut i groventrén. När jag gick tillbaka till fåtöljen sprang han tillbaka till dörrren och visade med hela sig att han verkligen ville ut. Han visste vad det handlade om. När han fick komma ut satte jag han och visade sen med handen mot spårets början och då for an ju iväg, men jag luckades hejda han så fick han börja om från början. Och det gick riktigt bra. Han kanske inte följde spåret exakt men han följde i alla fall linjen.
Sen kastade jag ut lite brödbitar också som han fick söka efter, 3 husmans bröt jag i bitar. Och han får runt på gräsmattan och sökte. Mamma har gjort så nån gång tidigare och han verkar tycka att det är ganska kul. Han får ju i alla fall använda huvudet lite. Och han har ju lärt sig att använda nosen nu, eller börjar ju i alla fall lära sig. I början när han skulle spåra sprang han ju utanför och och hoppade över för att komma till sälva spåret igen. Men den här gången följde han ju hela spåret, så det tar sig ju helt klart.
Det var så roligt att se han innan han fick komma ut för han var verkligen ivrig.
Får göra fler korvspår nästa helg när jag far till mamma och pappa igen.

Kommentarer
Postat av: Emma Lannebrink

Hej! Fin blogg :) Följa varandra via bloglovin?

Kram

2011-08-28 @ 20:42:35
URL: http://lnbrnk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0