Snöoväder

Syrran och lilla M är hos mig i veckan för syrrans sambo är i Göteborg med skolan. Troy är så duktig med lilla M. Visst vill han gärna slicka på henne, men han är försiktig när han är i närheten av henne, oftast, och biland är han bara nyfiken och tittar på henne. Jag tycker han är jätteduktig eftersom han inte är så gammal själv. Dom är u bara ett år båda två.
Igår på morgonen när hon skulle få tänderna borstade stod Troy i dörröppningen till badrummet för jag var redan där. Hon kom och gick med syrran och när dom skulle gå in sa lilla M "atta de" (akta dig). Det lät så roligt, och det lät verkligen som om hon sa "akta dig".

Idag har det varit ett jäkla väder. Det snöar, blåser och är kallt. Imorse var det väl hyfsat ändå. När vi hade lämnat lilla M på förskolan gick vi till rastgården och släppte hundarna. Det finns ett agilityhinder där, vet inte vad det kallas.. Hunden går uppåt, rakt fram och sen neråt. Troy har inte riktigt fattat hur han ska göra, men jag tror inte han vågar heller. Ludde gick det bra med, fast han aldrig gått på den tidigare. Första gången hoppade han ner efter en liten bit, sen lockade jag han hela vägen. Och andra gången sprang han nästan. Men han gör ju nästan vad som helst för godis :)

Resten av dagen har det bara varit sånt väder att man egentligen inte vill vara ute. Det har blåst ganska mycket, snöat... Gick in till stan idag och träffade mamma och när jag gick över bron var jag tvungen att ta på mig luvan. Nu har jag ju inte den bästa mössan men... Det blåser igenom... På vägen hem blev det också luvan på ett tag.
Och när vi gick kvällssvängen.... Troy har gått mycket i djupsnön,plumsat och skuttat, jagat nån snöflinga... Tycker det är jättekul. Vi tycker det är mindre kul. Ludde ville inte ens gå hälften av det vi hade tänkt så det var bara att vända om igen.
Men ut måste man ju även om man inte vill. Att bara släppa ut Troy för att kissa när det är dåligt väder, det funkar inte, som vissa gör. Det blir alldeles för lite. Det är bara att klä på sig. Han måste ju ut.
Hoppas det är bättre väder imorrn, för det är inget roligt att vara ute när det är sånt här väder. Mamma och pappa sa åt mig att inte kköra bil. Dom hade varit på lassa och hälsat på farfar, och det hade nästan inte gått hålla vinrutan ren när dom kärde hem.. Och om dom inte plogar lär det ju vara en och en annan buss som kör fast imorrn...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0