En vecka i lägenhet

Nu har jag bott snart en vecka i lägenheten och det funkar rikigt bra. Började flytta in i måndags. När jag hämtade nycklarna höll han först inte på att hitta dom för dom hade blivit inlämnade typ dagen före, oxh så fattades det tydligen en nyckel, så det blir kolvbyte.
Egentligen skulle jag ha fått nya tapeter i vardagsrummet innan jag flyttade in, men han som skulle göra det hade inte fått veta det förrän i måndags..... Men om nycklarna blev inlämnade först under helgen så.... Han gjorde det i alla fall i tisdags och det ser riktigt bra ut. Det ser lite större ut nu när det är vita tapeter, och så är det ett diskret silvermönster. Men eftersom det blev tapetserat så fick Troy stanna hos mamma och pappa en natt till. Men jag och syrran sov här ändå. Hade sagt till henne att sova hos mig första natten :) Men jag sov mycket hos henne när hon hade flyttat.
Det har blivit lite sisådär med uppackningen, men jag har inget köksbord än, eller det är har inte kunnt bli hämtat. Sen vardagsrumsbordet som jag skulle få köpa av syrran saknar ett ben så det har vi ju inte kunnat sätta upp. Hon sk se om hon inte kan hitta det, annars får jag försöka hitta ett annat bord... Så jag vet inte rikigt var jag ska ha allt.
Sen är det också lite smågrejer i lägenheten som måste fixas. Jag fick ny kyl och frys och spis. Och så ska jag få en ny fläkt och kran bytt. Pratade med bovärden idag för att se om hon hade kollat mitt mail. När vi började flytta in i måndags såg vi en massa småsaker som inte var nåt bra. Jag kanske hade märkt det om jag tittat på lägenheten när det var visning, men jag jobbade/hade praktik då, sen har jag ju sett andra såna här lägenheter så jag vet ju hur dom se ut. Hur som helst blir det så att jag ska få nya garderober, ett linneskåp och en garderob, och nya skåpluckor och bänkskiva. En del luckor går inte att stänga och så var det en hylla i ett skåp som var trasigt... Och dåligt städat...Kändes inte så kul när man skulle flytta in att hitta en massa grejer att klaga på. Men bovärden sa att det blir så ibland.
Två nätter sov jag på soffan, men igår sov jag i sängen och det gick lika bra det :) Är det inte konstigt att jag har lättare att sova här, än i min säg i huset där jag bott i typ 18 år?
Det är lite lättare för Troy också. Han sov i mitt rum typ heöa natten, jag la in bädden där så han låg på den. Visst har han skällt lite men det var mer på morgonen. Sen har han skällt lite under dagen också, men dom håller ju på och fixar så han hör ju ljud utifrån och hos grannarna och så där. Det blir säkert bättre om ett tag.
Vi har infört mys och vilostund efter morgonpromenaden. Jag sitter på golvet och han ligger bredvid elelr delvis på mig och sover/vilar. Och efter en stund blir ju jag också trött, så då lägger jag mig också på golvet och så myser vi lite till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0