Stackars liten Troy

Just nu ligger han på sin bädd och sover, eller i alla fall vilar.
Det hr varit några jobbiga veckor för honom nu. I måndags flyttade vi till lägenhet. Ska skriva mer om det imorgon.
När jag har packat ner mina saker har han varit med och velat ligga i knät. Han hr alltid varit gosig och vill ligga i knät, men senaste veckan har han varit extra gosig. I söndags när jag och mamma packade ner det sista från mitt skrivbord/bokhylla. så la han sig på en påse med papper som skulla rivas och annat papper. Och så kom han och la sig i knät när jag gick igenom innehållet i en låda. Det var som att "packa inte mer" eller "se mig". Under dom senaste två veckorna har jag jobbat typ heltid och sen när man kommit hem, ägnat sig lite åt Troy och packat ner saker. Det är klart han har kännt att det är nåt på gång, även om han inte förstår vad.
När vi flyttade till huset hade Dart också varit 1 år, som Troy är nu. Han hade gömt sig under sängen med lådorna. Så mycket blev han påverkad. Han klarade väl flytten ganska bra, men då blev det ju från litet hus som vi hyrde till ett större hus. Nu är det från hus till lägenhet och det är mycket ljud som han reagerar på.
Ingen av oss sov mycket inatt. Han skällde på ljud han hörde lite då och då och var orolig. Och så ville han leka. Sov faktiskt på soffan, även om jag stängde av TV:n efter ett tag. Men typ varje gång jag var på väg att somna, så skällde han. Tog ut han två gånger i natt för att kissa, men han drck ganska mycket, sen var det säkert också för att han var orolig. Vid halv 3 typ lugnade han under sig lite.
Idag har han väl varit ganska lugn, men det är inte lika stökigt och inte riktigt lika mycket som ska fixas med, men klart är det ju inte.
Åkte hem idag för ridlektionen och då fick ju Troy följa med. När jag hade ätit och gått med han låg han i mitt knä och sov. Och när mamma kom hem låg han i deras rum och sov, och sen la hn sig i vardagsrummet och sov. Han ville inte prata eller nåt, han bara la sig.  Men där kunde han ju slappna av. Men det blir förhoppningsvis bättre snart när han fått vänja sig lite.

Kommentarer
Postat av: Mochride - mitt hjärtas röst

Allt är ju så nytt än och så har det ju varit ganksa stökigt både i huset och lägenheten. Nu börja ju saker komma på plats och bli lite lugnare och då blir han det också. När han fått vänja sig vid sitt nya hem och alla nya ljud blir det nog inga problem.

2010-11-18 @ 12:40:09
URL: http://mochride.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0